Oyun Tabanlı Öğrenme
Kurs Hakkında
Oyun Tabanlı Öğrenme” kursumuz, çocuklarınızın öğrenme süreçlerini daha eğlenceli ve etkili hale getirmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu kurs kapsamında, öğrencilerimiz oyun tabanlı öğrenmenin temel prensiplerini öğrenirken, eğitici bilgisayar oyunları aracılığıyla sayılar, harfler, renkler ve şekiller gibi temel konuları keşfedeceklerdir. Ayrıca, problem çözme ve mantık oyunları ile analitik düşünme yeteneklerini geliştirecek, eğlenceli ve interaktif oyunlar ile keyifli aktiviteler gerçekleştireceklerdir. Kursun sonunda, kendi oyun projelerini geliştirip sunarak yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini sergileme fırsatı bulacaklardır. Bu süreç, çocuklarınızın hem eğlenmesini hem de öğrenmesini teşvik edecektir.
Hafta 1: Tanışma ve Oyun Tabanlı Öğrenme
- Dersin Amacı: Öğrencilere oyun tabanlı öğrenme kavramını tanıtmak ve dersin içeriğini açıklamak.
- Etkinlikler:
- Giriş ve tanışma.
- Oyun tabanlı öğrenme nedir? Basitçe anlatma.
- Eğitici bilgisayar oyunlarının tanıtımı.
- Materyaller:
- Projeksiyon cihazı (tanıtım videoları için).
- Eğitici bilgisayar oyunlarının tanıtım videoları.
- Kazanımlar:
- Oyun tabanlı öğrenme kavramını anlama.
- Eğitici bilgisayar oyunlarını tanıma.
Hafta 2: Eğitici Bilgisayar Oyunları ile Tanışma
- Dersin Amacı: Öğrencilere temel eğitici bilgisayar oyunlarını tanıtmak.
- Etkinlikler:
- Temel eğitici bilgisayar oyunlarının tanıtımı (ABCmouse, Starfall vb.).
- Oyunların nasıl oynanacağını basitçe gösterme.
- Öğrencilerin oyunları keşfetmesi ve oynaması.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Eğitici bilgisayar oyunları.
- Kazanımlar:
- Eğitici bilgisayar oyunlarını kullanmayı öğrenme.
- Temel oyun becerilerini geliştirme.
Hafta 3: Sayılar ve Harfler
- Dersin Amacı: Öğrencilere eğitici oyunlar aracılığıyla sayılar ve harfleri öğretmek.
- Etkinlikler:
- Sayılar ve harfler üzerine eğitici oyunların tanıtımı.
- Sayılar ve harflerle ilgili oyunlar oynama.
- Öğrencilerin sayıları ve harfleri oyunlar aracılığıyla öğrenmesi.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Sayılar ve harfler oyunları.
- Kazanımlar:
- Sayıları ve harfleri öğrenme.
- Sayılar ve harflerle ilgili oyun becerilerini geliştirme.
Hafta 4: Renkler ve Şekiller
- Dersin Amacı: Öğrencilere eğitici oyunlar aracılığıyla renkler ve şekilleri öğretmek.
- Etkinlikler:
- Renkler ve şekiller üzerine eğitici oyunların tanıtımı.
- Renkler ve şekillerle ilgili oyunlar oynama.
- Öğrencilerin renkleri ve şekilleri oyunlar aracılığıyla öğrenmesi.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Renkler ve şekiller oyunları.
- Kazanımlar:
- Renkleri ve şekilleri öğrenme.
- Renkler ve şekillerle ilgili oyun becerilerini geliştirme.
Hafta 5: Problem Çözme ve Mantık Oyunları
- Dersin Amacı: Öğrencilere eğitici oyunlar aracılığıyla problem çözme ve mantık becerilerini öğretmek.
- Etkinlikler:
- Problem çözme ve mantık oyunlarının tanıtımı.
- Mantık ve problem çözme becerilerini geliştiren oyunlar oynama.
- Öğrencilerin oyunlar aracılığıyla problem çözme ve mantık becerilerini geliştirmesi.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Problem çözme ve mantık oyunları.
- Kazanımlar:
- Problem çözme ve mantık becerilerini geliştirme.
- Eğitici oyunlar aracılığıyla öğrenme.
Hafta 6: Eğlenceli ve İnteraktif Oyunlar
- Dersin Amacı: Öğrencilere eğlenceli ve interaktif oyunları öğretmek ve oynamalarını sağlamak.
- Etkinlikler:
- Eğlenceli ve interaktif oyunların tanıtımı.
- İnteraktif oyunlar oynama ve öğrenme.
- Öğrencilerin oyunlar aracılığıyla eğlenceli ve interaktif aktiviteler yapması.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Eğlenceli ve interaktif oyunlar.
- Kazanımlar:
- Eğlenceli ve interaktif oyun becerilerini geliştirme.
- Oyunlar aracılığıyla öğrenme ve eğlenme.
Hafta 7: Oyun Projeleri ve Uygulamaları
- Dersin Amacı: Öğrencilere kendi oyun projelerini geliştirmeyi öğretmek.
- Etkinlikler:
- Öğrencilerin küçük gruplar halinde kendi oyun projelerini oluşturması.
- Oyun projelerinin nasıl geliştirileceği ve uygulanacağı konusunda rehberlik.
- Projelerin tamamlanması ve sunulması.
- Materyaller:
- Bilgisayarlar veya tabletler.
- Eğitici oyun geliştirme araçları.
- Kazanımlar:
- Oyun projeleri yapma becerisi.
- Yaratıcı düşünme ve problem çözme yetenekleri.
Hafta 8: Proje Sunumları ve Değerlendirme
-
-
- Kazanımlar:
- Sunum becerilerini geliştirme.
- Geri bildirim alma ve değerlendirme yapma.
- Kazanımlar:
-
Eğitmenleriniz
Murat Turna
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Merhaba, ben Murat Turna. Trakya Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünden mezunum. Eğitim ve teknolojiye olan tutkum, üniversite yıllarından itibaren şekillendi ve çeşitli alanlarda öğretmenlik deneyimi kazanmama olanak sağladı. Şu anda TED Koleji'nde Lise kademesinde bilgisayar öğretmeni olarak görev yapıyorum.
Bilgisayar yazılımları ve teknolojileri ile ilgilenmeye lise dönemimden itibaren başladım ve bu alandaki bilgilerimi güncel tutarak paylaşıyorum. Teknolojiye olan ilgim, kendi gelişimimi sürekli olarak desteklemekte ve öğretme becerilerimi geliştirmekte büyük rol oynuyor. Instagram üzerindeki hesabımda, bilgisayar teknolojileri ve yazılım konularındaki bilgileri ve projeleri takipçilerimle paylaşıyorum.
Eğitim alanındaki geniş deneyimim, çeşitli eğitim kurumlarında ve projelerde aktif rol almamı sağladı. 2022'de İlgi Kurs'ta robotik kodlama öğretmeni olarak başladığım kariyerimde, Halk Eğitim Merkezi'nde bilgisayar işletmenliği eğitmeni, Deneyap'ta ortaokul siber güvenlik ve robotik kodlama eğitmeni olarak 11 derste görev yaptım. Ayrıca Habitat Derneği'nin Bilişimde Genç Hareket Projesi'nde CCNA R&S eğitmeni olarak katkıda bulundum.
Yarışmalara katılımımda, Teknofest 2022 ve ODTÜ Robot Yarışmaları gibi önemli etkinliklerde yer aldım ve dereceler elde ettim. Ayrıca, FLL (First Lego League) birinciliğini ve Teknofest finalistliğini de kazandım. Bilgisayar becerilerim arasında Adobe Photoshop, Corel Draw, Arduino, HTML&CSS3 ve Python gibi birçok alanda yetkinim. Ayrıca, CCNA 1-2 Eğitmen Sertifikası ve çeşitli online kurslardan aldığım sertifikalar ile bilgi birikimimi sürekli olarak genişletiyorum.
Proje bazlı çalışmalarımda, dikkat dağınıklığı ölçen HİPERAPP gibi mobil uygulamalar geliştirdim ve turizm alanında arttırılmış gerçeklik uygulamaları üzerinde çalıştım. Bu projeler, teknoloji ve eğitimi birleştirme vizyonumu yansıtıyor.
Ayrıca, eğitimlerimi sürekli olarak sürdürüyorum ve Netacad platformu üzerinden uluslararası yazılımlar hakkında eğitimler veriyorum. Bu, bilgi ve becerilerimi güncel tutma ve başkalarına da bu alandaki bilgileri aktarabilme fırsatı sunuyor.
Kişisel ve profesyonel gelişimimi destekleyen eğitimler ve etkinlikler konusunda aktif rol almayı sürdürüyorum. Eğitim ve teknoloji alanındaki tutkum ve deneyimlerim ile gelecekteki projelerde katkıda bulunmayı dört gözle bekliyorum.